fredag 16 juli 2010

Saft och bullar

Soliga hälsningar från Kafkaland. Överläkaren funderar på att förlänga mitt LTP eftersom jag tydligen är "för smart" för mitt eget bästa. Jag orkar inte gå in på några detaljer i värmen (även om jag har fått in en effektivare fläkt på rummet), det kanske kommer imorgon. Emellertid kan jag avslöja så mycket som att hon behövde tid att tänka under helgen eftersom dagens möte fick henne att omvärdera mig. Man får inte vara dum. Det är kanske inte så dumt att vara smart trots allt. Eller vältalig för den delen. Jag är starkt inne på att läsa juridik just nu.
Hursomhelst var det fredagsfika idag och jag tog min sedvanliga bulle. Att jag konsekvent väljer kanelbulle framför det andra skiftande fikaalternativet beror främst på att jag inte riktigt vågar mig på så diffusa mellanmål än. Givevis är det min intention att även klara av det inom en inte särskilt avlägsen framtid. Men också kanelbullar var länge ett gissel. Ett hatkärleksförhållande mellan mig och de krispsöta, underbart klibbiga, halvdegiga pressbyråbullarna. Ett gott sattyg som brukade lägga sig som en klimp i magen under resten av dagen. Tredje gången gillt brukar man ju säga och idag gick det nästan helt smärtfritt. Inte svårare än något annat mellanmål faktiskt. Framsteg må jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar