onsdag 14 juli 2010

Mycket händer ibland

Jag har fått lämna rullstolen.
Jag bäddade sängen i ett plågsamt hungertillstånd. Jag trodde inte att jag skulle trappa upp med näringsdryck idag. Jag pratade med min läkare. Jag tvingades att dricka näringsdryck ändå. Det var jobbigt. Jag grät.
I och med kroppens sargade tillstånd har jag dragit på mig flera kilo vätska och stapplar därmed omkring på elefantfötter. Det är tydligen normalt och något som sucessivt kommer att kissas ut varför det tydligen är så viktigt att komma upp i rätt kalorimängd dvs 2700. Här får man nämligen näringsdryck i stället för förmiddagsmellanmål. Sorgligt men sant. Jag tog vanilj.
Jag blir nog lika hungrig till midddagen som jag brukar även om det känns läskigt och klumpigt i magen. Det säger min privata dietist i alla fall. Jag får förlita mig på henne.
Hör och häpna förresten. Jag fick nyss veta att vattenvägraren åt sin första macka (med ost och allt) på typ ett år vid dagens mellanmål. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar