onsdag 21 juli 2010

Dramatik på klinik

Här försöker folk skriva ut sig på löpande band. Med blandad framgång kan tilläggas. Varför är flickorna så drastiska? Nu när mitt LPT är avskrivet är istället HSL:et kompletterat med ett kontrakt. Jag fick själv vara med och utforma det. Kontraktet berör åtgärder som bör vidtas vid händelse av att jag skulle vilja skriva ut mig i förtid. Åtgärdspaketet lyder ungefär såhär: först tala med behandlare, sedan med läkare, sedan helgtime-out och i sista hand vänta fem behandlingsdagar. Det där med fem behandlingsdagar är jag särskilt nöjd med. Det verkar så dramatiskt att sluta med buller och bång, ögonaböj, då behandlingen pågår under så lång tid. Det är liksom inte schysst mot någon part. På avdelningen finns det ändå dramatik så det räcker och blir över. Det där med fem behandlingsdagar är inspirerat av svensk grundlagstifting. Att det måste gå ett val mellan två riksdagsbeslut om att ändra i grundlagen.
Jag grät under lunchen men avböjde principfast medicin, snöt mig i min t-shirt (vi har inte tillgång till papper vid måltider) och åt stoiskt upp min potatis.

1 kommentar:

  1. Heja! Tänk på allt roligt du kan göra när du kommer ut. Tänk att jag av alla människor ska säga det men man ska faktiskt äta för att leva. Min hemliga njutning är att se dåliga filmer på YouTube. Jag tycker att det är för läskigt att se skräckisar med bra bildkvalitet helt enkelt.

    SvaraRadera