måndag 26 juli 2010

Digestive

Te-utbudet här är kanske inte det mest kvalitativa men jag har mina favoriter ändå. Man tager ju liksom vad man haver. Eller snarare får. Oftast blir det "Darjeeling Himalaya". Fast egentligen brukar jag alternera mellan alla de ickesmaksatta sorterna. Omväxling förnöjer. Tyvärr domineras telådan av olika kväljande bärblomsvarianter såsom "Roseship" och "Blue fruits". Har jag tur är lagret påfyllt och allt finns att tillgå. Om vattentermosen dessutom underhålls genom dagen utgör testunderna definitivt ljusglimtarna här på avdelningen. Frukost och Yellow label. Annars är jag inte så strikt tidpunktsbunden. Det blir vad andan faller på. Nu har jag i och för sig snöat in på Earl Grey. Föga nydanande men jag hade inte druckit det på någon månad och slogs av smakrikedomen. Earl Grey är ett utmärkt eftermiddagste. Särskilt gott ihop med digestivekex. Det är särdeles gott att äta digestivekex på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar