söndag 25 juli 2010

Grönsaker

På mina fem fingrar kan jag räkna de gånger jag har serverats färska grönsaker här på avdelningen. Skam åt sådant i högsommartider! Väldigt ofta är det broccoli och det är i och för sig inte så dumt. Jag älskar broccoli. Fast som så mycket annat gör den sig bättre i färsk och ekologisk tappning. Allehanda frysta grönsaksblandningar dyker upp på tallriken nästan varje dag. Ironiskt nog rör det sig om samma sorts vegetabilier i snarlika konstellationer även om namnen på de överkokta anrättningarna skiftar. Dessvärre går det inte att uppfinna hjulet pånytt så amerikansk grönsaksblandning smakar precis lika lite som sommargrönsaker. Idag hette det så roligt att jag undrar om någon från IKEA:s möbelnamngivningsavdelning har konsultat i köket. Karibisk blandning! Jo jag tackar jag! Gröna bönor, morötter och blomkål. Man riktigt känner den exotiska undertonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar