onsdag 25 augusti 2010

Drygt

Oj vad tiden går långsamt. Nu är friheten nära men det är oerhört drygt fram till dess. Förhoppningsvis får jag i alla fall gå redan klockan tre på fredag. Men imorgon måste jag av någon outgrundlig anledning stanna till åtta. Som idag alltså. Jag plockar med mig lite grejer successivt. Datorn blir det sista jag tar. På fredag alltså.
I musikalen "Rent" frågar man sig hur bäst mäta tiden. I antal kaffekoppar, kilometer, skratt eller leenden? Jag gitter inte med att räkna timmar så jag gör det enkelt för mig och kör på måltider istället. Två frukostar. Två luncher. Två mellanmål. En middag. Två kvällsmål (om man räknar med idag). 2+2+2+1+2=6+1+2=7+2=9. Nio måltider. Snart åtta.
Det var sesampanerad kyckling till middag. Det är lite tveksamt med sesampanering enligt min ringa mening. Det ligger inte i fröns natur att sitta kvar, som panering sig bör, vilket i regel resulterar i pudrad tallrik. Dessutom var nudlarna översalta. Tänk, jag tycker att någonting är salt! Mina smaklökar har verkligen mognat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar