onsdag 18 augusti 2010

Blåbär

Isch vad tråkigt det var här. Mol allena bloggar jag mig igenom dagen. Tick tack. Tiden går både långsamt och fort. Jag har smått börjat tröttna på de eviga ostmackorna. Som tillbehör igår till den vegetariska måltid jag var så illa tvungen att stanna för att inmundiga. Som del av frukosten. Till mellanmålssmoothien nyss och i kväll ihop med blåbärssoppan. Blåbär förresten, smoothien brukar var gjord på hallon men idag var den blå. Något nytt under solen i alla fall. Det kanske är fisk ikväll. Det är ju onsdag. Om jag inte missminner mig brukar vi alltid få fisk på onsdagar. Att jag också är blå vet jag, men jag tänker ändå sysselsätta mig med valpejl i eftermiddag. Ett sätt att fördriva tiden. Synd på så rara timmar (att behöva fördriva dem alltså). Även om tid är allt vi har så är den högst begränsad.
Vad mer kan jag göra? Pärlpyssel? Mamma ska ju få sin present någon gång och jag planerar inte att vara här fler kvällar. Noppa ögonbrynen? Definitivt. Jag tog ju till och med hit en pincett i morse. Tråkiga rutingöror är värda sin vikt i guld när man vill att tiden ska springa förbi. Jag kallar det kampen om tiden. Momo står förresten på min mentala läslista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar