fredag 25 juni 2010

Midsommar

Här på rummet är det kvavt.
Idag fick jag mitt första mellanmål på en dryg vecka. Hemma har jag alltid ätit mellanmål men här är det upptrappning som gäller. Kroppen behöver tydligen indoktrineras i ett normalt ätande. Detta går förvisso stick i stäv med allt vad jag hittills har lärt mig av min eminenta privatdietist som i ett års tid har försökt att övertyga mig om att min kropp skriker efter mat och att den behöver allt NU (fördelat över dagen) och lite till. Så här går jag alltså hungrig i väntan på de successiva provtagningarnas tummen upp-resultat. Lite mer mat ungefär var tredje dag. Idag blev/blir det således 100 % frukost, 50 % lunch, 100 % mellanmål, 50 % middag och 100 % kvällsmål.
Jag hade tur. Mellanmålet slank ned utan några större verdermödor (egentligen utan några alls eftersom svälthungern pockar på mest hela tiden) i och med att det råkade vara midsommarafton och därmed serverades glass med jordgubbar. Sockerabstinent som jag är njöt jag av varenda barkaromstinna "vaniljglass"-droppe. Vanillinglass är oändligt mycket roligare än de sedvanliga ostsmörgåsarna. Man kan inte vara kverulant i landstingets hägn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar