lördag 26 juni 2010

Lördagsgodis

Barn på nytt. Hit kommer man som man är och blir den man vill vara. Eller någonting åt det hållet. Jag är nitton, den andra rullstolsbundna är typ 45, men här är man på samma villkor. Det innebär att man bland annat äter det som serveras. Det innebär att man får lördagsgodis. Just det. Lördagsgodis. Annars är det mest mackor och naturell yogurt som gäller till mellanmål. Dessvärre är det bara jag som insett att man mår bra av olika sorters kalorier, att man mår bra av en varierad kost. Att man mår gott av att äta gott. Både kropp och själ ska ha sitt. Godis är gott varför jag självklart valde 60 gram mjölkchoklad framför det tråkiga smörgåsalternativet. Klart att man väljer när man får välja. Klart att man tar chansen när man är svältfödd på egenmakt. Men som sagt, dessvärre är det bara jag som har insett att godis är gott varför de tydligen ska sluta servera choklad ens på lördagar. Det finns dock ett lager kvar och jag antar att det kommer att räcka till mig eftersom ingen annan verkar äta choklad. Så mycket bättre för mig då. Stackars satar.
Det blev torr lax+ senapssås+pastaskruvar i örtolja+ärtochmorotochmajsblandning till lunch. Såsen var god men kombinationen av de olika komponenterna var märklig. Undrar vad det blir till middag.

2 kommentarer: