söndag 7 mars 2010

Tuttifrutti: risigt och sexigt

Hallon, blåbär eller jordgubb? Nej, detta är inte ett utdrag från den högkvalitativta tv3-produktionen "Tuttifrutti" som sändes i början av det glada nittiotalet. Intet ont om Tuttifrutti, - jag unnar dåtidens räntetyngda Sverige sin glättiga mjukporr i studioformat. Tänk att den sällskapssjuka treåringen utan sömnbehov som jag var snappade upp tillräckligt mycket av min pappas kvällsnöje för att faktiskt räcka till som minne åt detta inlägg.
Den inledande frågan ställde jag mig själv vid halv två-tiden då mitt föreskrivna mellanmål skulle inmundigas. Blott en Risifrutti är tydligen för lite för mig, men det är det enda jag i min nuvarande matskräck vågar mig på som eftermiddagsvard. Således kan man säga att denna finska risgegga, vilket med lite fantasi kan liknas vid något helt annat, liksom magnumglassen, är ett livsmedel i ordets rätta bemärkelse. Det finns en uppsjö av smaker att välja mellan. Först åt jag bara körsbär. Sedan tröttnade jag och äpple/kanel tog vid. Nu varierar jag mig nästan varje dag. Favoriten just nu är nog ändå skogsbär. I den stora affären på d som ligger nära mitt hem gäller allt som oftast erbjudandet fyra för 30, vilket inte är fy skam när de kostar 8.90 styck. Jag har under de senaste veckorna smakat mig igenom tutti.
Det kan tilläggas att de klassiska bägarna har fått en ny sexig utforming.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar