lördag 26 juni 2010

Midsommardag

Jag kommer nog inte ut idag. Regnet vräker ner. Igår förbarmade sig en skötare över mig och skjutsade ut mig på gården. Där satt jag och lapade sol i tio minuter och livet var gott för en stund. Just nu suger jag åt mig glädjeämnen som en svamp. Jag kommer nämligen ut i friska luften mer sällan än interner på slutna anstalter. Snart är det lunch. Undrar vad det blir. Om det blir ris som kolhydrat ber jag er att hålla tummarna för att det inte serveras al dente.

2 kommentarer:

  1. Hej, jag hamnade här på din blogg via en rad av Lisa F på fb. Jag hade inte tänkt läsa men nu har jag läst rubbet du har skrivit - för att det var så bra. Du är 19 år och gör inte en enda särskrivning. Stort tack för det! Din svenska är melodisk, njutbar och ibland en aning besk. Dina bilder talande och originella utan att vara sökta. Mitt i det elände (som det väl borde vara) som du beskriver så blev jag GLAD av att läsa dig.
    Jag önskar dig en riktigt fin sommar och nya krafter!

    Med de allra vänligaste hälsningar,
    Karin

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir för att jag blir läst. Särskrivingar är ett ofog som jag försöker att hålla mig så långt som möjligt ifrån.

    SvaraRadera